گرفتگی های زندگی رو باز کن

اگر فکر می کنید زندگی شما غمگین هست باید گرفتگی هایش را باز کنید.

گرفتگی های زندگی رو باز کن

اگر فکر می کنید زندگی شما غمگین هست باید گرفتگی هایش را باز کنید.

بیایید با کولر آبی بیشتر بدانیم

کریم باوی | يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

مهم نیست که در آن کشور زندگی کنید ، با نزدیک شدن به تابستان به یک سیستم تهویه هوا احتیاج خواهید داشت. حالا می توانید بگویید آب یا کولر گازی است؟ این همه بستگی به جایی دارد که شما در آن زندگی می کنید.

از کولرهای آبی معمولاً در مناطق گرم و خشک و در جایی که رطوبت نداشته باشد استفاده می شود. برای مناطق گرم و مرطوب مناسب نیست. آمار نشان می دهد که بیش از 70٪ مردم از کولرهای آبی استفاده می کنند. با توجه به این جامعه آماری بالا ، داشتن راهنمایی برای راهنمایی شما در مورد تصمیم گیری صحیح بسیار مفید است.

 

 

کولر آبی چیست؟

کولرهای آبی همانطور که از نام این دستگاه پیداست دستگاه هایی هستند که از نیروگاه آبی استفاده می کنند. این دستگاه بسیار جذاب ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد ، اما همچنین حاوی مؤلفه هایی است که بدون همه دستگاه های شما کار نخواهد کرد.

 

برش دادن

وقتی به کولر آبی نگاه می کنیم ، اولین چیزی که مورد توجه ما قرار می گیرد بدن بزرگ ، زمین ، نی ، بنادر و پروانه است. وقتی دریچه ها را باز می کنیم ، موتور ، کمربند ، شناور ، پمپ آب را می بینم ، بدون هیچ یک از این قسمت ها ، کولر آبی به درستی کار نمی کند. امروز ما در اینجا هستیم تا با این قسمت ها بهتر آشنا شویم و با مکانیسم کولر آبی آشنا شویم.

 

قطعات ثابت

بدن

بدنه یکی از قسمت های اصلی کولرهای آبی است. بدنه از یک ستون ، سقف و کف تشکیل شده است. بدنه کولرهای آبی معمولاً از فلز ساخته شده است و در مقابل تغییر آب و هوا بسیار مقاوم است.

 

دریچه ها:

در سه طرف کولرهای آبی ، شبکه هایی وجود دارد که از طریق آنها نی قرار می گیرد. نی معمولاً با گذشت زمان سپرده می شود. رسوب روی شیرها از نشت هوا جلوگیری می کند و باید به صورت دوره ای تمیز شود.

 

پوشال:

نخ های چوبی کوتاه و نازک که در شبکه ها پیچیده شده و روی سوراخ های تهویه نصب می شوند ، نی نامیده می شوند. هنگامی که زباله خیس می شود پروانه هوا را به گردش در می آورد و خانه را خنک می کند.

 

شیر تخلیه:

شیر تخلیه در کف کولر آبی قرار می گیرد. اگر مقدار زیادی آب در خنک کننده جمع شود ، دریچه تخلیه آب اضافی را تخلیه می کند.

 

شبکه توزیع آب

در زیر سطح کولرهای آبی ، شبکه آبرسانی وجود دارد. آب از طریق پمپ آب و شیلنگ مربوطه به شبکه آبرسانی منتقل می شود. این شبکه برای جذب زباله ها طراحی شده است.

 

قطعات الکتریکی

اجزای الکتریکی کولرهای آبی شامل: موتور یا ژنراتور ، جعبه توزیع برق و پمپ آب است.

 

موتور یا ژنراتور:

بدون موتور ، سیستم تهویه هوا شروع نمی شود و می توان گفت که موتور جزء اساسی است. کولرهای آبی توسط موتور تأمین می شوند. اگر مراقب باشید ، کولرهای آبی معمولاً در دو حالت ، کند و سریع کار می کنند. این به دلیل طراحی موتور آن است.

 

جعبه توزیع برق

جعبه توزیع برق از طریق موتور انرژی الکتریکی دریافت می کند و آن را به اجزای تهویه هوا می فرستد. با خاموش یا خاموش کردن سوئیچ برق ، جعبه تقسیم کننده روشن یا خاموش است.

 

پمپ آب

پمپ آب مانند موتور یکی از حساس ترین قسمت های کولرهای آبی است. عملکرد پمپ انتقال آب به قسمتهای بالای تهویه هوا و کاه است. مکانیسم آن این است که با فشار دادن سوئیچ پمپ ، نی مرطوب می شود.

 

قطعات مکانیکی

قطعات مکانیکی کولرهای آبی شامل شناورها ، تسمه ها ، قرقره ها و پروانه ها است. این اجزا انرژی لازم برای حرکت از اجزای الکتریکی را دریافت می کنند.

 

شناور

کارکرد شناوری ، برش و اتصال ورودی آب در گلدان است و وقتی قالب خالی باشد ، کاسه در پایین ترین حالت خود قرار دارد. در این حالت ، آب تا زمانی که تابه پر شود به شدت وارد می شود. پس از پر شدن قابلمه ، شناور به طور خودکار جریان آب را متوقف می کند. در ضمن ، هر بار که مقدار آب در مایع خنک کننده کاهش می یابد ، شناور دوباره شیر را باز می کند.

 

سرمایه، پایتخت

پول یکی از اجزای مکانیکی کولرهای آبی است که باعث حرکت پروانه می شود. یک توپ کوچک به موتور وصل می شود و یک توپ بزرگ به پروانه متصل می شود و مکانیسم آن چرخش کمربند در اطراف قرقره و حرکت پروانه است.

 

تسمه ها

تسمه های موجود در کولرهای آبی باعث ایجاد حرکات بزرگ تکانشی شده و در نتیجه پروانه می چرخد. کمربند به دور یک قرقره کوچک (متصل به موتور) و یک قرقره بزرگ می چرخد ​​و انرژی جنبشی را از موتور به پروانه منتقل می کند.

 

پروانه

پروانه درون مخزن پیچ در وسط خنک کننده قرار می گیرد. با چرخش پروانه ، بادهای خنک تولید می شود که توسط مجاری هوا می تواند به خانه بازگردد.

 

مکانیسم عملکرد کولر آبی

مکانیسم عملکرد کولرهای آبی از تبخیر آب استفاده می کند. قبلاً گفتیم که وظیفه پمپ آب مرطوب کردن نی است. هوا در مایع خنک کننده توسط فن و از طریق نازل ها جذب می شود. کمربند و موتور موجود در مایع خنک کننده این هوا را گردش می کند. سپس هوا به دلیل تأثیر نی مرطوب خنک می شود و هوای خنک را برای ما فراهم می کند.

 

مکانیسم عملکرد کولر آبی

مکانیسم عملکرد کولرهای آبی از تبخیر آب استفاده می کند. قبلاً گفتیم که وظیفه پمپ آب مرطوب کردن نی است. هوا در مایع خنک کننده توسط فن و از طریق نازل ها جذب می شود. کمربند و موتور موجود در مایع خنک کننده این هوا را گردش می کند. سپس هوا به دلیل تماس با نی مرطوب سرد می شود و هوای خنک را برای ما فراهم می کند.

 

http://karkon.avablog.ir/post/32/%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1+%D8%A2%D8%A8%DB%8C

  • کریم باوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی